Грамотний підбір персоналу: що ще варто знати?

Автор: dilovy · Дата: 29 Декабрь 2009 · Пока нет комментариев

Підбір персоналу – це один з основних обов’язків HR-менеджерів, але нерідко у відсутності такої посади в штаті компанії рішення цього питання бере на себе директор, його заступник або начальник якогось відділу.

Правильний вибір може допомогти збільшити продуктивність, прибуток і підвищити «бойовий дух» працівників. Наслідками неправильного вибору є велика плинність персоналу, недостатня компетенція працівників. Якщо ви вибрали не ту людину, вам доведеться знову витрачати гроші на пошук нових людей. Це може істотно збільшити витрати будь-якої організації.

Отже, розглянемо деякі практичні кроки, які допоможуть проводити інтерв’ю і вибирати кращих кандидатів. Процес прийому на роботу не зводиться до співбесіди з усіма претендентами і вибором найбільш підходящого з них. Підбір персоналу – це складна справа, і інтерв’ю – тільки одна з його складових.

Нижче наведені десять порад, які допоможуть вам робити більш вдалий вибір при підборі персоналу.

1. Чітко визначіть, що вам потрібно

Почати треба з докладного опису вакансії, на яку ви шукаєте людину. Якщо у вас немає підходящих описів, ви повинні самі або разом з консультантом кадрового агентства скласти список обов’язків і вимог, пов’язаних з вашою вакансією.

Дуже важливо розуміти, у чому полягає робота. Коли ви вибираєте,  ваше завдання – не тільки звернути увагу на особисті якості людини, що прийшла на інтерв’ю, але й ступінь її відповідності вашій вакансії. Добре складені описи допоможуть вам підбирати правильних людей.

2. Шукайте кращих

Підходящу людину можна знайти через знайомих, Інтернет, в інших компаніях, за допомогою кадрових агентств й оголошень. Залежно від розмірів вашої компанії і від її потреб ви можете вибрати той чи інший вид пошуку.

Для багатьох кращим способом знайти нових співробітників є рекомендації. Це гарантія того, що ви знайдете людину з досвідом роботи без надмірних витрат. Проте, дуже популярним способом пошуку кандидатів залишаються оголошення. Щоб вам не довелося переглядати сотні резюме, пишіть зрозумілі й конкретні оголошення про вакансії. Це не тільки відсіє зайвих людей, але й істотно полегшить вашу роботу.

3. Готуйтесь до інтерв’ю

Після відбору резюме, вам потрібно співставити їх з описом вакансії, щоб знову ж відсіяти зайвих людей. Перегляньте ще раз резюме, які вам сподобались. При необхідності робіть позначки. При зверненні до кадрового агентства цей етап підбору кандидатів за поданими ними резюме і перевірки їх на відповідність поставленим вимогам бере на себе консультант.

Дуже добре заздалегідь приготувати питання, які ви хочете задати кандидатам. Задавайте питання, що відповідають специфіці роботи, щоб перевірити наявність у претендентів спеціальних знань.

Намагайтесь не говорити з ними про такі речі як раса, вік, соціальний статус, релігійні погляди, національність і т. ін. Ви можете здатися нечемним. Приділяйте особливу увагу особистим якостям кандидата, його досвіду, здібностям і майбутнім планам.

Практично всі кандидати знайомі з типовими питаннями, які задаються на інтерв’ю:

– Чому ви звільнились з останньої роботи?

– Чому вам цікава ця робота?

– Чим ви будете займатись через 5 років?

– У чому ваші сильні й слабкі сторони?

– Що вам найбільше подобалося на вашій останній роботі?

– А що найбільше не подобалося?

Безумовно, важливо знати відповіді на ці питання, але вам необхідно подумати про питання, до яких кандидат не буде готовий. Наприклад, такі:

– Розкажіть про вашого найкращого начальника. Чому ви вважаєте його кращим?

– Розкажіть про вашого найгіршого начальника. Чому ви вважаєте його найгіршим?

– Що може зробити начальник, щоб допомогти вам?

– Якими є ваші підходи у вирішенні проблем?

– Опишіть який-небудь конфлікт на роботі і як ви вирішили його.

– Що б міг зробити ваш попередній роботодавець, щоб бути більш успішним?

– Якими навиками ви хотіли б оволодіти в найближчий час?

4. Створіть підходящу для інтерв’ю атмосферу

Виділіть для інтерв’ю час, коли вас не будуть відволікати. Якщо ви відволікаєтесь, ви можете здатись кандидату невихованим. До того ж це буде заважати вам зосередитись.

Для проведення інтерв’ю користуйтесь тихим окремим приміщенням. В разі співробітництва з рекрутинговою компанією співбесіду можна провести в її офісі. Це буде нейтральна територія, яка психологічно більш комфортна для обох сторін.

Щоб у вас сформувались правильні висновки про кандидата, необхідними є такі умови, щоб ні вас, ні кандидата ніщо не відволікало від предметної розмови. Під час інтерв’ю кандидат може нервувати або відчувати дискомфорт. Ваше завдання – допомогти йому почувати себе вільно. Для цього ви повинні зустріти його, представитись, чемно поводитись, можна запропонувати чай або каву, і загалом проявити гостинність. При пошуці працівника через кадрове агентство ці завдання також лягають на плечі консультанта.

Хороша атмосфера на інтерв’ю допоможе:

– одержати більш адекватну інформацію про кандидата;

– одержати більш природні відповіді;

– залишити гарне враження про організацію;

– запросити в організацію більшу кількість перспективних співробітників.

5. Чітко розумійте ваше завдання

Хоча все здається і так зрозумілим, вам потрібно ще раз згадати про ціль інтерв’ю. Не вдаючись у деталі, коротенько розкажіть про вакансії, а також про те, як ви будете проводити інтерв’ю. Чи буде воно єдиним і остаточним? Чи буде з кандидатом розмовляти хтось ще? Чи буде повторне інтерв’ю?

Також скажіть кандидатові про ймовірну тривалість інтерв’ю і переконайтесь, що це не вплине на його особисті плани.

Відразу ж скажіть йому, що всі записи в трудовій книжці будуть перевірені. Також довідайтесь, чи можна зв’язатися з його останніми роботодавцями.

6. Слідкуйте за ходом інтерв’ю

Вам треба використовувати продуману методику і задавати розумні питання, щоб одержати необхідну для прийняття правильного рішення інформацію. Для цього вам необхідно стежити за ходом інтерв’ю, не відволікатися на будь-які інші питання.

Тримайте під рукою список приготованих питань, якщо потрібно. Не робіть типову для інтерв’юерів помилку: не говоріть занадто багато. Більше слухайте. Постарайтесь, щоб говорив переважно кандидат.

Довідайтеся якнайбільше про компетентність кандидата (досвід, освіта, здібності), про його ставлення до роботи (ентузіазм, переваги, цілі), про соціальні цінності, особисті якості, характер. Будьте готові до пауз. Короткі паузи можуть надати додаткову інформацію про кандидата. Занадто довгі паузи повинні вас насторожити.

7. Слухайте і робіть записи

Ваша мета – зібрати інформацію про кандидата, яка характеризує його як працівника. Для цього вам треба дуже уважно слухати, що він говорить. Якщо ви приділите всю увагу співрозмовнику, він буде почувати себе більш впевнено в спілкуванні з вами.

Записуйте деякі важливі моменти. Ви можете використати такі записи при більш ретельному розгляді кандидатів після інтерв’ю. Ви також можете записати питання, які виникли під час інтерв’ю.

Заздалегідь скажіть співрозмовникові, що ви збираєтеся робити записи. Пишіть швидко й коротко, щоб не відволікати кандидата.

8. Відповідайте на питання

Дозвольте кандидату задавати питання про роботу або компанію. Розумні питання можуть дати вам більше розуміння особливостей його мислення. Будьте готові відповідати на складні питання, наприклад:

– Як компанія заохочує кваліфіковану і якісну роботу?

– Якою є система цінностей і етикет компанії?

– Які можливості кар’єрного росту є в компанії?

– Наскільки стабільним є становище компанії на ринку?

9. Надайте необхідну інформацію наприкінці інтерв’ю

Докладну розповідь про вакансію краще залишити на закінчення інтерв’ю. Тоді ж краще поговорити і про культуру компанії, про взаємодію співробітників і вимоги до них. Якщо ви скажете про це раніше, це допоможе кандидатові підбирати підходящі відповіді на ваші питання.

Говоріть про компанію і про вакансію правду. Якщо є якісь негативні моменти, говоріть про них. Потенційні співробітники повинні знати, з чим вони матимуть справу і чого їм очікувати від майбутньої роботи.

Обговоріть зарплату, робочий розпорядок і пільги, що надаються компанією. Розповідайте про наступний етап процесу прийому на роботу. Закінчуйте співбесіду, подякувавши кандидату за його увагу до компанії.

10. Оцініть кандидата

Виділіть певний час після інтерв’ю, щоб зібратися з думками і оцінити кандидата. Для цього, можливо, вам доведеться скористатись записами, які ви робили під час інтерв’ю.

Намагайтеся не ставитися до кандидата упереджено. Зосередьтесь на істотних для даної вакансії вимогах. Оцініть минулий досвід кандидата і зробіть висновки, наскільки добре він підходить для роботи у вашій компанії. Будьте готові аргументувати вашу оцінку.

Ось три найважливіші питання, які потрібно пам’ятати, щоб правильно підібрати працівника:

1. Чи впорається кандидат з роботою?

2. Чи хоче він працювати?

3. Наскільки гнучким буде кандидат, коли він почне працювати?

Підбір кращих працівників може бути вирішальним фактором для продовження ефективної роботи компанії. Хороший персонал – це гарантія успіху компанії. Це скарб, який потрібно ретельно шукати і всіляко оберігати.

Автор/джерело: З досвіду роботи рекрутингових компаній

Популярность: 4%

Рубрика: Працівникам та роботодавцям · Запись имеет метки: ,  



Рекомендую прочитати:
Як уникнути помилок при прийомі на роботу нових працівників?

В питаннях, що стосуються наймання на роботу, роботодавцям необхідно додержуватись чітких психологічних принципів, які, на жаль, нерідко порушуються. Нижче

50 причин відмов в прийомі на роботу

Кожному з нас, навіть тим, чиє життя, здавалося б, складається із суцільної низки перемог, доводилося стикатись з відмовою. Відмова – це

Правила підбору персоналу

Президент американської тренінгової компанії Leadership Development Ден Бобінські запропонував власникам і керівникам організацій п’ять правил про те, хто НЕ ПОВИНЕН

У Києві страйкують студенти державного вузу

Студенти молодших курсів Київського державного інституту прикладного мистецтва і дизайну імені Бойчука почали страйк проти дій керівництва навчального закладу. Акція протесту

Як успішно пройти співбесіду з роботодавцем?

Наведені нижче рекомендації допоможуть вам зрозуміти, як слід поводитись, щоб зацікавити роботодавця і одержати запрошення на роботу. Як людям вдається влаштуватись



Оставить комментарий или два